bine aţi venit la Boris Marian - Mehridiane: poezie, proză, articole, eseuri

Fără platoșă

 

Nefericirea se naște din absența iubirii. Nu vă îndoiți de ceea ce spun, că îndoiți veți rămâne. Noi nu ne schimbăm,  doar ne prefacem. Treceți în spatele oglinzii. Cred în programarea genetică,  dar programul poate fi virusat.  Atunci se naște inspirația, fie creatoare, fie distructivă. Uneori încercăm  să-i înnebunim pe alții. Astfel filosofa Gâgă în clipele sale de înălțare. Se ofilește sufletul în noi? Zăpada se mânjește de noroi. Sunt unii care mor trăind.

Brusc am înțeles că nu mai am ce face. O mâncărime mi-a cuprins întregul epiteliu. Nu mai încăpeam în mine. Ești singur, m-a întrebat o voce. Nu. Atunci ești fericit. Când adevărul  o să pară o minciună, minciuna o să pară adevăr, stânga devine dreapta, ca o spumă este opinia de astăzi până-n zări.Eu spun că n-am mințit vreodată, pare suspect. Se supără pe loc doi  golănei și doi bătrâni de treabă, cum să nu minți, când adevărul este foc? Precum acidul tare sau leșia, cuvântul cade greu pe cei dibaci, mai bine taci și mori ca păpădia, voi ați văzut cum ard pe câmpuri maci? 

Cineva m-a văzut ambasador în Jamaica. Ce e Jamaica, o țară? Mai bine dirijor  într-o  orchestră de boschetari. Dacă eram farmacist, mulți mureau din cauza excesului meu de a fi corect. Am avut doi strămoși – un grăjdar și un cazac. Cuiele și sabia sunt de mult ruginite. De unde pasiunea mea pentru Don Quijote? O fi Dulcineea de vină, deși numele nu-mi place. Desiree, da, e un nume. Baruh Ata Adonai, îmi place să repet, sună maiestuos. Și foarte vechi.

Jos comuniștii, strigă unul, dar primul comunist a fost Iisus Christos. Citiți bine Evangheliile. Desigur, în două mii de ani, degenerarea este o lege. Vezi pe marele gândac Iosif Visarionâci. Nu  cred că la el s-a gândit Kafka. Nu trebuia să-l împușcăm pe acela, doi pumni în cap și se lămurea, o judecată sănătoasă, nu tot circul cu mii de morți. Dumnezeu a fost și este, dovada? Hamlet, Freud, Einstein, mulți alții. Adevărul este că de multe ori suntem  măgari și nu ne dăm seama nici după o viață. Bietul măgar nici nu știe ce i se pun în cârcă.

 

BORIS MARIAN